Kako biti kolegijalan na poslu

Kako biti kolegijalan na poslu

Kako biti kolegijalan i što znači kolegijalnost?

Da li vjerujete da većina ne zna kako definirati riječ “kolegijalnost”? Vjerojatno ste se i sami sreli s ljudima koji su neljubazni, sa šefovima na poslu koji nikada nemaju vremena, s kolegama koji nikad nisu raspoloženi. U poslovnim krugovima ćete često čuti kako je posao jedno, a odnosi drugo, I dok je navedeno istina, mnogi ljudi si daju za pravo biti neprofesionalni i neljubazni i to nazivati poslovnim odnosom. Istina je da se maleni broj ljudi zapita kako biti kolegijalan na poslu, jer većina smatra to izlaženjem iz njihovog opisa posla.

Što je zapravo kolegijalnost? U slobodnoj definiciji biti kolegijalan znači ponašati se časno te solidarno prema svojim kolegama na poslu. U slobodnom prijevodu, odgovor na pitanje kako biti kolegijalan na poslu je pomoći svojim kolegama u svakodnevnim zadacima. Pravo pitanje je zapravo zašto je mnogima kolegijalnost odbojna i zašto se ona rijetko prakticira? Najnovije statistike pokazuju kako 95% ispitanika bi pomoglo svojim kolegama samo ako je nešto hitno u pitanju. Razlog ovome leži ne samo u poslovnim odnosima već i uvjetima koje poslodavac nudi svome radniku.

Kako biti kolegijalan i kako pokazat kolegijalnost?

Često pozitivna energija i posao nisu u istom opisu, a razlozi tome su brojni. I dok je logično da što smo bolji jedni prema drugima da će nam biti ljepše, kod posla se to gleda na drugačiji način. “Neću pomoći kolegi jer to nije moj posao” je čest odgovor, a ovo proizlazi iz nezadovoljstva radnih uvjeta. Kako biti kolegijalan i biti pozitivna osoba bez obzira na druge? Budite odgovorni. Ovo se odnosi na dolazak na posao i načinu na koji obavljate svoj posao. Pripazite da nitko ne ovisi o vama, ili da vi ovisite o drugome.

Obavljajte svoj posao po naređenju i najbolje što znate. Pokažite suradnju. Ovdje možete pokazati drugima što znači kako biti kolegijalan. Ako vas kolega upita za pomoć, pomozite, jer stara izreka kaže kako se dobro dobrim vrača. Širite pozitivnu energiju. Svi mi imamo svojih dana kada ustanemo na lijevu nogu i samo želimo odraditi posao i ići doma. Koliko god da su loše okolnosti probajte nabaciti osmijeh na lice, kupite čokoladicu na automatu za sebe i kolegu i zapamtite kako je sve prolazno. Energija se veoma brzo prenosi s osobe na osobu, pa je bolje da širimo pozitivnu umjesto negativnu energiju.

Kako biti kolegijalan i kako širiti kolegijalnost na poslu?

Izgradanja međuljudskih odnosa na poslu će zahtijevati dosta taktični pristup i komunikaciju. Morate imati na umu da većina ljudi danas ne radi svoj posao kako bi stvarali kolege i prijatelje, već kako bi mogli živjeti. Kada se svakodnevno susrećete s ljudima koji govore “Pokušat ću”, “To nije moj posao”, Ne želim”, cijela priča o stvaranju kolegijalnog odnosa može pasti u vodu. Mnogi povezuju pitanje kako biti kolegijalan s druženjem s šefom, ali ustvari ono je nekolegijalno. Kolege na poslu se ne moraju nužno slagati i nadopunjavati u svemu, ali neki sklad u poslu mora postajati.

Ako se netko druži s šefom, ovo je dokaz kako se osoba smatra superiornijom nad drugima i želi da se to primijeti. Kako biti kolegijalan i širiti kolegijalnost na poslu? Ovo ovisi o odnosima u firmi. Ako netko ne izražava želju za druženjem ili pomoći, tada nije potrebno zamarati tu osobu jer njena djela pričaju za nju. Potrebno je jednostavno pristupiti kolegama i otvoreno reći što vi mislite. Zajednička mišljenja i stavovi mogu donijeti poboljšanju odnosa i radnih uvjeta. Ako iz nekog razloga vaše kolge nisu otvorene za suradnju, tada ostanite dosljedni sami sebi.

Tagovi:

Više članaka

Čemu služe žaluzine

Čemu služe žaluzine

Čemu služe žaluzineŽaluzine, još poznate i kao grilje ili škure, u posljednje vrijeme postaju sve češći...